02 september 2008

Nää... jag är bara ute å sladdar lite...

Hur många gånger skall man orka med det egentligen? Att dra om kablarna till datorn och alla tillhörande tillbehör såsom skrivare, externa diskar, scanner, webbkameror, ipod m.m.? Jag är nu inne på den tredje vändan på bara 8 månader, och varenda gång man skall börja med arbetet så möts man av ett råttbo som ingen sett maken till...

Är snart färdig med ommöbleringen av arbetsrummet hemma och tog mig i kragen när jag började med den nya kabeldragningen och satte upp kabellister och sådana där käcka korgar som man skruvar fast under skrivbordet för att hänga upp kablarna. Igår monterade jag upp två (!) stycken kabelupphängningskorgar under skrivbordet och fyllde dom lika snabbt som PRO tömmer pallarna med storblommiga termosar när det är rea på Åhlens.

Nu är det bara en tredjedel kvar av kablarna som förhoppningsvis skall kopplas in under kvällen när jag fått skruvat upp en tredje kabelupphängningskorg under skrivbordet. Därefterkan jag luta mig tillbaka och njuta av mästerverket under några dagar innan jag hittar fler saker som skall kopplas in och då inte orkar sätta upp en fjärde kabelkorg, utan helst sonika bara lägger kabeln på golvet som tidigare.

Har hittat en smart sak som jag skulle behöva hemma... och är man prylgalen så är man =) Det är en platta som laddar upp batterier trådlöst, fy fasen så smidigt. Nu väntar jag bara på att denna produkt skall vidareutvecklas så att nästa allting kan gå att köra trådlöst hemma, inklusive elen alltså... Då är vi på en nivå som jag gillar =)

Läs mer om energiplattan här: http://swedishpower.com



0 kommentarer: