16 september 2008

Snudd på Sibirien

Tillbaka hemma efter en helg i Skåne, och vad har hänt egentligen? Jag är mer förkyld än när vi åkte, hostan har blivit värre och magen ballade ur under fredagsnatten (vilket inte är kul när man bor i husvagn utan toalett). Under nätterna sjönk temperaturen under 10 grader inne i husvagnen (som inte hade någon fungerande värme) vilket medförde att vi fick ta en tripp och inhandla vintertäcke redan i september detta året.


När man närmar sig Helsingborg så står det en skylt intill vägkanten som välkomnar en till kontinenten. Visserligen har de rätt i det eftersom gränsen mellan den skandinaviska och kontinentala jordplattan går vid Hallandsåsen, men kontinent är det då inte! En kontinent förknippar man med sol, bad, värme och paraplydrinkar - inte med sträng kyla, skällande hundar och storkok.

Jag hade förberett packningen med en flaska Glenmorangie för att självkurera mig under helgen eftersom jag var sjuk redan innan vi åkte iväg. Jag vet inte om det hjälpte, men det var i alla fall lite roligare att vara sjuk. Flaskan tog slut och när vi kom hem fick jag stränga order om att ta ett stort glas för att bota/dämpa förkylningen och det hjälpte lite grann. Tack älskling för att du vet vad som behövs.

Nu blir det lungt med dessa strapatser ett tag framöver och så laddar vi upp inför nästa sommar igen.

.

1 kommentarer:

Anonym sa...

va skulle du med toalett till för att du hostar då ?
ärligt talat...?
Sen skall du va glad att du kom hem för enligt "spettets vänner"
så har dom snart spettat loss Skåne från oss o då hade de vatt
knivligare o ta sig hem

Dr. Nick